2015. április 3., péntek

Piroska és a béka

 Elkészült végre a Dane kendőm, amit januárban kezdtem el...

... Makovsky Martina hipergyors segítőkészségének köszönhetően, aki, mikor a Barka Bisztón ilyen árnyalatú, maradék Kiss The Frog fonal iránt érdeklődtem, elküldte nekem azt a fél gombolyagot, amivel az utolsó három sort be tudtam fejezni, mert most éppen nem kapható. A csomagban két pirostojás-gombóc volt, és egy nyúl. Annyira kedves :-)
Nem annyira tetszett a kendő eredeti szegélye, ezert kipróbáltam egy másikat, és nekem így sokkal frappánsabbnak tűnik, elégedett vagyok. :-) Az eredeti lezáró szakaszból csak egy sort kötöttem le, amelyikben a tulipánok csúcsos befejezést kapnak, plusz a visszáját, de sima kötéssel, majd leláncoltam, úgy, hogy a virágcsúcsokon legen egy-egy pikó. (Ezt a pikózást februárban tanultam meg a Holdennel, bele is szerettem nagyon.)
Kiss The Frog fonallal most dolgoztam először. Őszintén, illik hozzá a neve... Ahogy egy békát, úgy ezt a fonalat sem jó beavatás előtt megtapintani, de a kötésnél ugye ez elkerülhetetlen, és nekem kellemetlen volt ez a madzagszerű, durva textúráját simogatni fél kilométeren át (pedig az agyagtól, gipsztől nekem sem túl babaposi finomságú a bőr az ujjaimon.) De a mosás során tényleg megpuhult (és rengeteg színt eresztett, de nem lett világosabb). Úgyhogy a végeredmény nagyon tetszik: olyan, mintha egy 170 centi hosszú, nagy puha, meleg plédbe burkolódznék :-) Mellesleg, a fonal kivételesen finom, szépséges színárnyalatai miatt abszolút megéri megcsókolni a békát!

(Találtam egy olyan Dane változatot is, aminél a kendőtest sima, csak a szélén jelennek meg a csipke, nekem úgy is nagyon tetszik (a szegélyét kivéve).)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése